Araştırmada Kullanılan Veri Toplama Araçları
Araştırmada veriler anket yöntemi ile toplanmıştır. İki bölüm olarak düzenlenen anketin ilk bölümünde kişisel bilgiler ve demografik faktörler, ikinci bölümünde ise üç ölçekten oluşan Örgütsel Bağlılık ölçeği, örgüt iklimi ölçeği ve örgütsel çatışma ölçeği ile toplanmıştır. Anket geliştirilirken, literatürde çalışma, kitap makale vb. kaynaklar taranmıştır. Tecrübeli öğretmen müdürleri ile görüşülmüştür. Meyer ve Allen’in 18 ifadelik üç boyutlu örgütsel bağlılık ölçeğinden yararlanılmıştır. İncelenen kaynaklardan yararlanılarak maddeler yazılmış ve bir madde havuzu oluşturulmuştur. Maddeler anket haline getirilmiştir.
Veri Toplama Aracının Hazırlanması ve Anketin Uygulanması
Örneklemde yer alan İzmir Torbalı İlçesinde görev yapan öğretmenle ile yüz yüze yapılan kısa görüşmelerin ardından anketler verilerek aynı gün içerisinde geri toplanmıştır. Bazı çalışanlar zamanlarının olmadığını söyleyerek anketleri cevaplamak istememişlerdir. Toplam 174 öğretmene anket uygulanmış fakat 118 kişiden geri dönüşüm alınmıştır. Anket Kişisel Bilgiler ve Demografik faktörler ve Örgütsel Bağlılık Değerlendirme Anketi olmak üzere 2 ana bölümden oluşmaktadır. İkinci bölüm olanÖrgütsel Bağlılık Değerlendirme Anketi; Örgütsel Bağlılık Ölçeği, Örgütsel İklim Ölçeği ve Örgütsel Çatışma Ölçeğinden oluşturulmuştur.
2.4.2 Kişisel Bilgiler ve Demografik faktörler
Bu bölümde ankete katılanların kimlik bilgileri, cinsiyetleri, yaşları, eğitim durumları, okuldaki ve meslekteki kıdemleri, branşları, görevlerine göre frekans ve yüzdeler belirlenmiş, Örgütsel Bağlılık ve Çatışma Yönetimi hizmet içi eğitim alıp almamalarına göre gruplandırılmışlardır.
Örgütsel Bağlılık Değerlendirme Anketi
Bu bölümde ankete katılanlara araştırmacı tarafından derlenen ankette bulunan 40 adet soru yöneltilmiştir. Ölçme aracı 5’li likert tipinde olduğu için öğretmen ve idareci görüşleri“Tamamen Katılıyorum” (5), “Çoğunlukla Katılıyorum” (4), “Orta Derecede Kararsızım” (3), “Katılmıyorum” (2), “Kesinlikle Katılmıyorum” (1) şeklinde puanlanarak bilgisayar ortamına girilmiştir.
Verilerin Analizi ve Yorumlanması
Veriler kullanılabilirlik denetiminden geçirildikten sonra bilgisayara aktarılmış ve çözümlemeler için gerekli tüm hesaplamalar “SPSS (Statistical Package For Social Sciences) for Windows” (Sosyal Bilimler İçin İstatistik Programı) paket programından yararlanılarak yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde ve değerlendirilmesinde frekans (f), ve yüzde (%), istatistiklerinden yararlanılmıştır.
BULGULAR VE YORUMLAR
3.1. Kişisel Bilgiler ve Demografik Faktörler.
Bu bölümde,Adana İli Kozanı İlçesindeki okullarda görev yapan öğretmenlerin Cinsiyetlerine Göre Dağılımı, Yaşlarına Göre Dağılımı, Görev Sürelerine Göre Dağılım, Branşlarına Göre Dağılımı, Öğrenim Düzeylerine Göre Dağılım, Kadro durumlarına göre dağılımı ve Mesleklerini kendilerinin seçip seçmemelerine göre dağılımı ve Göre elde edilen bulgular, frekans ve yüzdelerle verilmiştir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder