On iki yıllık Zorunlu Kademeli Eğitime geçişte yaşanan/yaşanabilecek sorunlar
Alt Problemler
· 2012-2013 Eğitim- Öğretim yılı İlkokul 1. Sınıfa öğrenci kaydı değerlendirmesi
· İlkokul ve Ortaokullarda görev yapan yöneticilerin norm durumu açısından değerlendirilmesi
· İlköğretim kurumlarında haftalık ders çizelgelerinin uygulanmasından kaynaklanan sorunlar
· İlkokul ve Ortaokullarda görevli Öğretmen sayısı ve Öğretmen başına düşen öğrenci sayısı
Araştırmanın Amacı
Bu araştırmanın amacı 12 yıllık Zorunlu kademeli eğitime geçişle birlikte ilkokul ve ortaokullarda ilk aşamada yaşanan sorunlar ve uygulamaları ve yönetici durumu, öğrenci sayısı, derslik durumu açısından değerlendirmektir.
Araştırmanın metodu
Bu çalışmada, öncelikle gerekli literatür araştırması sonucunda; Eğitim, Temel Eğitim, İlköğretim, Zorunlu Eğitim gibi Konular hakkında bilgi verilmeye çalışılmıştır. Çalışma Betimsel bir araştırmadır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden Belge (doküman) incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın veri kaynakları Milli Eğitim Bakanlığından alınan bilgiler oluşturmaktadır. Çalışmada incelenen dokümanlar, MEB’in yazılı ve internet kaynakları ile karşılaştırma için seçilmiş okullara ilişkin yazılı ve internet kaynaklarıdır. Daha sonra tespit edilen problemler ortaya konmuş ve çözüm önerileri sunulmuştur.
Araştırmanın Önemi
Türkiye’de temel eğitimin süresi ve nasıl geçileceği konusundaki tartışmalar yaklaşık 30 yıldır devam etmektedir. Eğitimde kalite ve nitelik sorununun çözümlenmesi için atılan bu adımlar ile ilgili yapılacak çalışmalar her zaman önem arz etmektedir.
Eğitimin en önemli basamaklarından biri olan zorunlu temel eğitim ve özelde ilköğretim aşamasında on iki yıllık kademeli zorunlu eğitime geçişle ilgili henüz başlangıç aşamasında olduğu için yapılmış herhangi bir çalışma bulunmamaktadır. Bu çalışmada uygulamaya geçişle birlikte yaşanabilecek bazı sorunlara ilişkin olarak Milli eğitim bakanlığından alınan veriler ışığında bir değerlendirme yapılamaya çalışılmış ve çözüm önerilerinde bulunulmuştur.
Araştırmanın Sınırlılıkları
1. Araştırma İlkokul ve Ortaokullarda yaşanabilecek sorunlarla sınırlıdır.
2. Araştırmada kullanılan veriler Milli Eğitim Bakanlığından uygulamaya geçildikten kısa bir süre sonra alınan verilerle sınırlıdır.
3. Araştırma verileri 2011 ve 2012 yılları ile sınırlıdır.
4. Araştırmada ortaöğretim kurumları kapsam dışında tutulmuştur.
Tanımlar
İlköğretim: Resmî ve özel ilkokul, ortaokul ve imam-hatip ortaokullarını kapsayan ve 6-13 yaş grubundaki çocukların eğitim ve öğretim süresini kapsayan yaş aralığı.
Temel Eğitim: Temel eğitim, toplum yaşamında en çok gereksinim duyulan ortak bilgi, beceri ve davranışları her yaştaki tüm yurttaşlara kazandırma amacını güden , bireylerin daha sonraki yaşamlarının ve öğrenimlerinin temelini oluşturacak bir eğitimdir.(Ergener,2004)
Zorunlu Eğitim: Zorunlu Eğitim Bir Yurttaşın belirtilen yaşa gelinceye Kadar, gösterilen eğitim kurumlarında belli bir süre öğrenim görmesini zorunlu kılan yasal bir kavramdır. Bu kavram, devletin yurttaşı görmekle yükümlü kıldığı eğitimi anlatır.(Başaran,1982,21,Akt:Ergener 2004,30)
On İki Yıllık Kademeli Zorunlu Eğitim: Halen uygulanmakta olan 8 yıllık kesintisiz zorunlu eğitim yerine, 12 yıllık zorunlu kademeli eğitim getirilerek 12 yıllık süre üç kademeye ayrılmıştır. Birinci kademe 4 yıl süreli ilkokul (1. 2. 3. ve 4. sınıf), ikinci kademe 4 yıl süreli ortaokul (5. 6. 7. ve 8. sınıf) ve üçüncü kademe 4 yıl süreli lise (9. 10. 11. ve 12. sınıf) olarak düzenlenmiştir.
Yönetici: Milli Eğitim Bakanlığı Merkez örgütünde çalışan Genel Müdür, Grup Başkanı, Şube Müdürü ile Taşra örgütünde çalışan, İl/İlçe Milli Eğitim Müdürü, Müdür Yardımcısı, Şube Müdürü ve okulöncesi eğitim, ilköğretim, ortaöğretim tür ve düzeyindeki okullarda görevli okul yöneticileridir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder